Árösszehasonlító oldalak, a legjobb forrás online vásárlás során

Az internetes kereskedelem világszerte virágzik, hazánkban is rekordokat dönt. Mivel egyre nagyobb az internetes vásárlásra való igény, egyre több webshop-pal szélesedik a kínálat.

Azonban a háború és az elszabaduló árak, a nehéz gazdasági helyzet kicsit visszavetették a forgalmat. A vásárlói szokások megváltoztak: a vásárlók racionálisabbak lettek, jobban megnézik honnan vásárolnak és keresik a legjobb ajánlatokat.

arosszehasonlito-oldalak.png

Ehhez a vásárlói attitűdhöz kiváló segítséget nyújtanak az árösszehasonlító oldalak. Cikkünkben ezeket az oldalakat vizsgáljuk meg közelebbről.

Milyen vásárlótípusok léteznek?

A vásárlás pszichológiájának kutatására számos módszer-elmélet létezik. Ezek közül az egyik legnépszerűbb a vásárlók eltérő csoportjainak megkülönböztetése és vizsgálata.

  1. Impulzusvásárlók: Azok, akik előzetes utánajárás és mérlegelés nélkül vásárolnak.
  2. Tudatos vásárlók: Ezek a fogyasztók vásárlás előtt körüljárják a témát és megpróbálnak okos döntést hozni. 
  3. Túlzottan megfontolt vásárlók: Ragaszkodnak ahhoz, hogy csak a legfontosabb termékeket vegyék meg. Ennek a csoportnak a tagjai jellemzően mélyen beleássák magukat a témába, mielőtt döntést hoznak.

Az árösszehasonlító oldalak az átlag vásárlóknak és zsugori vásárlóknak, tehát a vásárlók túlnyomó részének fontosak, és mindenki számára hasznosak.

Az árösszehasonlító oldalak működése

A termék összehasonlító oldalak különböző áruházak termékeit hasonlítják össze egy meghatározott szempontrendszer szerint. Céljuk, hogy segítsék a vásárlói döntést azzal, hogy egy bizonyos terméket több különböző webshop kínálatából gyűjtik egy helyre, lehetőséget adva ezzel a legkedvezőbb ajánlat megtalálására.

Ezek az összehasonlító oldalak nem rendelkeznek saját termékekkel, helyette az adott platformmal partnerségben álló webshopok termékeit jelenítik meg.

Egy összehasonlító oldal felületén személyre szabott szempontok alapján kereshetünk: ez lehet termékkategória, vásárlói kritériumok (például a termék fajtája, színe, stb.) és legfőképp az ár szerinti összehasonlítás.

Az árösszehasonlító oldalak fajtái

Az árak összehasonlítására létrehozott internetes vásárlási oldalak többféleképpen is működhetnek. A termék összehasonlító oldalak közül a következő néhány kategória a legjellemzőbb. 

Klasszikus

A legnagyobb árösszehasonlító oldalak általában a klasszikus kategóriába tartoznak. Ezek többnyire lefedik a teljes piaci árukészletet és több termékkategóriában értékesítenek termékeket.

Tematikus

Ezek az oldalak nem “univerzális” áruházként működnek, helyette inkább egyes termékkategóriákra specializálódnak. Jellemző specializációk: háztartás, bútorok, elektronikai termékek, divat, sport.

A Gruppi oldalán rengeteg kategória közül tudsz válogatni, hogy biztosan megtaláld a Neked legjobban tetsző terméket.

Alternatív

Az alternatív vásárlós oldalak egyéb szempontok szerint hasonlítják össze a különböző termékeket. Ezek az oldalak általában jelzik, hogy éppen mely termékek érhetők el akciós áron és összegyűjtik azokat a termékeket, amelyekből már csak az utolsó darabok elérhetőek.

+1 különc: Google Shopping

Ha rákeresel egy termékre a Google-ben, a találatok felett azonnal ajánlatokat fogsz látni. A google keresőben az ajánlat képpel szerepel, így akár csak egy szó keresése után is azonnal vizuális hatást tapasztalsz.

Ez a funkció nagyon átrendezte a hirdetési piacot és a vásárlási folyamatot, ugyanis sokan megelégszenek ezekkel az ajánlatokkal és nem is keresnek tovább.

arkovetes.png

A legnagyobb hazai árösszehasonlító oldalak

A magyar webshopok világát sok árösszehasonlító oldal uralja, melyek közül ezek a legnagyobbak:

Árukereső

A legnagyobb összehasonlító oldal. Az Árukeresőn több mint 15 millió termék és 3500 webáruház ajánlatai közül válogathatunk. Egyik legnagyobb előnye, hogy a termékeket leírással, képpel és értékelésekkel együtt látjuk, ráadásul a termékek árának változását is követhetjük.

Árgép

Az Árgép és az Árukereső hasonlóan nagy termék összehasonlító oldalak. Az Árgép felületén nagyjából 2000 webáruház portékájából szemezgethetünk. Bár nem tematikus oldal, azért főként számítástechnikai cikkekkel találkozhatunk a felületen.

Glami

A Glami egy tökéletes példa a tematikus termék összehasonlító kategóriára. Ezen az oldalon divat cikkeket vásárolhatunk. Leggyakrabban előforduló termékek: ruházat, cipő, ékszer, óra. A Glami látogatóit túlnyomórészt hölgyek teszik ki.

Shopalike

Szintén tematikus oldal, amely divattal és lakberendezéssel foglalkozik. Nagy előnye, hogy a szűrési lehetőségek igen sokrétűek, a tartalommarketing segítségével pedig megkönnyíti a vásárló döntését. A Shopalike oldalán az eladó termékek mellett érdekes blogok és cikkek várják a vásárlókat.

Favi

A Favi egy lakberendezéssel és bútorokkal foglalkozó tematikus oldal, speciális szűrési lehetőségekkel. Kereshetünk termékeket méret szerint, de akár kis alkatrészek vagy más apró részletek alapján is. A vásárlói döntést több mint 360 fotó segíti. 

Olcsóbbat

Az Olcsóbbat árösszehasonlító oldal főleg elektronikai- és háztartási kellékekkel foglalkozik. Az oldal automatikusan kategóriákba sorolja a termékeket, amelyek mellé leírásokat és képeket mutat.

Akciós oldalak, árösszehasonlítás és kedvezménye

Az akciós áron kínált termékeket kínáló platformok az alternatív árösszehasonlító oldalak közé tartoznak.

Jellemzői:

  • A termékek kiválasztásakor az elsődleges szempont, hogy mindegyik nagy kedvezménnyel legyen elérhető.
  • Ezek az oldalak különböző kategóriákba és alkategóriákba sorolják az eladásra kínált termékeket.
  • Egy kategórián belül általában csak néhány darabot találunk egy adott termékből.
  • A termékek mennyisége helyett az árak kedvezményessége játszik fontosabb szerepet.
  • Az oldal a termékekhez leírást és képeket is társít, így egyszerűbbé téve a választást.

megteveszto-akciok.png

Előnyei:

  • Az ilyen természetű árösszehasonlító oldalak garantálják, hogy a vásárlók mindenképp alacsony árakkal és kedvezményekkel találkozzanak.
  • A termékek mellett egyszerre látható az eredeti vagy az átlagos piaci ár és mellette az oldalon elérhető akciós, leszállított jelenlegi ár. Ennek köszönhetően a felhasználó összehasonlíthatja, hogy mennyivel jár jobban, ha az adott oldalon vásárol.
  • Ezeken a felületeken a termékek népszerűség szerint is összehasonlíthatók és az is látható, hogy mennyi vásárlás történt az adott termék esetében.
  • Egyes oldalakon külön szűrhetünk a kifutó termékekre is. Általában ezekre a legmagasabbak a kedvezmények, a Gruppinál pl. az “Utolsó darabok” között találjuk ezeket.

Számos olyan oldalon, mint a Gruppi, az is látható, hogy az adott akciós ár meddig elérhető.

Tippek az árösszehasonlító oldalak használatához

  • Ne ragadjunk le a Google Shoppingnál! Nézelődjünk tovább és ne csak a keresőben elsőnek mutatott termékek közül válogassunk.
  • Érdemes először a legnagyobb oldalakon keresni terméket, az Árgép és az Árukereső kínálatában valószínűleg megtaláljuk, amit keresünk. Azonban utána lehetőleg nézzük meg, hogy elérhető-e az adott termék egy tematikus árösszehasonlító oldalon más bolt kínálatában, mert előfordulhat, hogy mégjobb ajánlatra bukkanunk. 
  • Lehetőleg olyan termékeket nézzünk meg, amelyeknek nem hiányos a leírása, illetve több képet mutatnak róla az oldalon. A vásárlói értékelés is fontos visszajelzés, ezért inkább az olyan ajánlatokat keressük, ahol ez az adat is elérhető.
  • Figyeljük az ármozgást és vegyük figyelembe a döntési folyamat során. Az Árukereső felületén van erre külön grafikon, ami nagyban segíti ezt a folyamatot.